Positiva överraskningar

I dag har man avklarat yttligare en dag på jobbet, känner mig ovanligt pigg i dag och har inte alls lust att gå och lägga mig ännu. Kanske beror det på en massa roliga nyheter, bland annat så ska jag och Jaime snart på möte hos banken för att planera upp en rimlig sparplan samt prata lite lånelöften inför framtidens lägenhet. Vi fick även hem ett brev från stockholmsbostad där det stod att vi var bjudna på lägenhetsvisning. Dock är det en ungdomslägenhet på 32 kvm, men det är en nyproduktion men öppen planlösning. Hedvig och Akil hade redan vart och kollat på ena så det kanske kan bli något iaf. Om inte annat så tror jag att det kan vara bra för mig och Jaime att bo själva, i dag har vi inte så mycket utgifter vi betalar nästan inget för två rum och mat här hemma hos svärmor. Men om vi vill köpa lägenhet är det ju bra att pröva på det tuffa livet lite grann, det är ju en hyra på 5045kr för 32 kvm. Lite mycket tycker jag och sen är det på fel sida av stan, vill hellre bo på blå linjen. Men man kan inte vara kräsen när man är lägenhetssökande i Stockholm. Så är det. Vi får helt enkelt gå och titta på den och är det så att vi får den så är det bara positivt.

I morgon ska jag TVINGA upp mig för en promenad, nu får jag skärpa mig.. Jag åt typ en hel kladdkaka på jobbet idag. Haha.

Love Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0