Känn inte beroende, känn kärlek...

Ta inte kärleken för givet, även om det är lätt hänt i bland.
Se till att behålla den där känslan du hade när ni först träffades.
Se till att fortsätta era liv tillsammans men också var för sig. För det behövs också..
Men glöm inte bort, det där extra, dem vackra komplimangerna, överraskningar, närhet och viktigast av all, att prata om problemen. Försök lösa dem. Går inte problemen att lösa eller vill du inte lösa dem.. Ja då kanske det är dags att tänka om..
Vill du vara men henne/ honom. Eller återkommer känslan av att du är instängd och oälskad. Letar du efter den där känslan som du förut hade när ni såg varandra? Men du hittar den inte längre. Då kanske är du på fel väg...


För två år sen, jag och mitt hjärta.. nej min kärlek.

Det finns så många ord jag skulle kunna använda för att beskriva dig, min kärlek, min andra hälft, min mansvän, bästa vän, mitt hjärta, och många fler. Amore/More..

Många ordväl är så självklara, men när jag läser dem här och nu så ser jag hur klyschiga dem är, jag kanske ska förklara mig.  Min kärlek- absolut till 110% jag älskar dig så otroligt mycket och under alla år vi känt varandra så känner jag mig inte trött eller beredd på vad som ska hända här näst eller vad du ska säga.. Det känns på något sätt fortfarande spännande, men ta det inte fel jag ska inte överdriva, dagarna ser likadana ut ibland och  det händer också att jag stänger av mina öron för att jag inte orkar lyssna. Men trotts det, så känner jag mig varken trött eller beredd på vad som ska hända, och det min kärlek gör att jag fortfarande hoppas och älskar att vara med dig. Min andra hälft, ja det kan jag också påstå att du är, du finns vid min sida, jag vänder mig ofta till dig när jag vill prata eller behöver stöd, du känner med mig och jag känner med dig. Vi har levt med varandra så länge nu att jag faktiskt kan påstå att du är min andra hälft... på ett skumt sätt. Men jag försöker vara noga med att inte ta det förgivet också. Mansvän, det tycker jag bara är kul att använda för att jag hörde det i sex and the city och det är ett rätt smart ord, eftersom vi inte är gifta men lever tillsammans så är det ett smart ord. Bästa vän, det har jag nämnt en del om lite högre upp, och det är ju så att jag känner att jag kan lita på dig, jag kan prata med dig om nästan allt. Jag behöver sällan söka stöd och uppmärksamhet utan jag får det av dig, på samma sätt hoppas jag att jag finns där för dig, självklart. Dock ska jag inte överdriva här heller, utan ibland känns faktiskt som om jag inte alls kan prata med dig, eller får uppmärksamhet, men det jobbar man vidare med, så länge man är villig att kämpa så länge jobbar man vidare. Det är verkligheten.. Mitt härta, ja det är du också såklart, när du är ledsen så känner jag ju också det, och när jag är arg eller glad så´delar jag med mig av det. Ibland på fel sätt förstås. Men så är det. Lever man med någon, ja då får man helt enkelt stå ut eller vänta tills hormonerna eller den dåliga dagen är över. Amore och More jag det är mina smeknamn på dig, min käraste. Det är viktigt att påängtera att kärlek är inte samma sak som att vara kär i någon, jag ger kärlek och omtanke till många i min närhet. Men jag är verkligen dunder kär i dig. Och så jävla orolig för framtiden, orolig för att en dag vakna upp och höra att jag vara var ett beroende och inte en kärlek, orolig för att jag ska känna så eller att det helt enkelt fuckar upp. Kanske är det jag som är beroende av din kärlek? Det vill jag inte tro p inte i dag. Jag är lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0