Viva Chile

I dag ärdet Chiles nationaldag, och det ska självklart firas med massor av god chilensk mat, och massor av underbara chilenare. Det är en dag som alla chilenare väntar på varje år. Det är viktigt att fira. Jag undrar varför vi svenskar aldrig tar oss i kragen och firar på stort? Eller är det kanske bara min familj som inte bryr sig om Sveriges dag? Brukar ni fira Sveriges nationaldag? Hur som helst ska hela familjen här hemma åka i väg till rågsved om några timmar och fira! Det är extra viktigt i år eftersom Chile firar 200 år! Det kommer bjudas på Empana, pebre, pastel del choclo, ensalada a la chileno och mycket mer. Det blir ett litet knyt kalas och jag tar med mig det sistnämnda och vin! Jaimes mamma bakar piroger och lagar kött! Det här är nästan som julafton minus presenter. haha..
Nu måste jag i väg till Tensta och handla det sista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0